Customize Consent Preferences

We use cookies to help you navigate efficiently and perform certain functions. You will find detailed information about all cookies under each consent category below.

The cookies that are categorized as "Necessary" are stored on your browser as they are essential for enabling the basic functionalities of the site. ... 

Always Active

Necessary cookies are required to enable the basic features of this site, such as providing secure log-in or adjusting your consent preferences. These cookies do not store any personally identifiable data.

No cookies to display.

Functional cookies help perform certain functionalities like sharing the content of the website on social media platforms, collecting feedback, and other third-party features.

No cookies to display.

Analytical cookies are used to understand how visitors interact with the website. These cookies help provide information on metrics such as the number of visitors, bounce rate, traffic source, etc.

No cookies to display.

Performance cookies are used to understand and analyze the key performance indexes of the website which helps in delivering a better user experience for the visitors.

No cookies to display.

Advertisement cookies are used to provide visitors with customized advertisements based on the pages you visited previously and to analyze the effectiveness of the ad campaigns.

No cookies to display.

Paintball 2000 | Paintball-News Das Paintball Magazin

19. April 2004

Penalty Box Paintball

Filed under: Allgemein — Florian @ 19:34

Beim neu erdachten Penalty Box Paintball gibt es einige interessante Regeländerungen/-ergänzungen im Vergleich zum „normalen“ Paintball die sehr spannende und zuschauerfreundliche Spiele versprechen.Der Hauptunterschied zum üblichen Paintball ist eine Unterscheidung zwischen einer Dead Box und einer Penalty Box. Wird ein Spieler in der sogenanten Hot-Zone (siehe Grafik) markiert, verlässt er das Spielfeld und begibt sich in die Penalty Box (zentriert am Spielfeldende). Ein Spieler der ausserhalb der Hot-Zone markiert ist begibt sich wie üblich direkt in die Dead-Box (in einer Ecke am Spielfeldende).Die Besonderheit der Hot-Zone liegt in dem dort positionierten Buzzer (Horn, Sirene o.ä.). Wird dieses Signal betätigt, dürfen die bereits markierten Spieler aus der Penalty Box zurück in das Spiel kommen. Die Spieler in der Dead-Box bleiben allerdings markiert und endgültig aus dem Spiel.Es ist ein Coaching, wie vom X-Ball bekannt, erlaubt. Die Spieler in der Penalty-Box dürfen ebefalls mit Zurufen, Zeichen oder ähnlichem in das laufende Spiel eingreifen. Die Spiele haben eine Spielzeit von fünf Minuten mit jeweils einer Minute Pause zwischen jeder Partie. Gestartert wird mit leeren(!) Hoppern. Es sind also spektakuläre Runs in die 50 von den Frontplayern sowie hektisches Hopper füllen von den Backplayern nach dem Anpiff zu erwarten. Eine weitere Einschränkung ist die Begrenzung der „Rate of Fire“ auf maximal 20 Bälle in einer Sekunde.[img]../newsimages/szenenews2003/2004-04-19-penaltyfield_t.jpg[/img]

Keine Kommentare »

No comments yet.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URL

Leave a comment

Du musst angemeldet sein, um einen Kommentar abzugeben.

Powered by WordPress

Loading...